Kuukauden opiskelija: Anne Aalto

Olen Anne Aalto, 22-vuotias savonlinnalaissyntyinen nuori. Olen valmistunut 2016 keväällä artesaaniksi ja tämän jälkeen ollut jonkin verran töissä ja mietiskellyt tulevaisuutta.

Aloitin opiskelut aikuislukiossa tavoitteenani saada ylioppilastutkinto ja lakki. Päätin tulla aikuislukioon, koska olen ollut vähän hukassa sen suhteen,  mitä haluan isona tehdä. Niinpä päätin, että samalla kun mietin tulevaisuuttani, palauttelen mieleen peruskoulujuttuja. Uskon, että tästä on apua esimerkiksi  ammattikorkeakouluun hakiessa.

Opiskelussa on parasta se, kun oppii uusia asioita ja kun mieleen palautuu juttuja, joita en muistanut osaavani. Jos mietit hakemista aikuislukioon, niin voin sanoa, että se kannattaa. Aikuislukiossa meno on paljon rennompaa kuin päiväpuollella ja aikuislukio on paljon joustavampi aikatalun suhteen ja kursseja voi suorittaa myös etänä.

Anne_Aalto