Kuukauden opiskelija: Antti Elovaara

Tervehdys!

Olen Antti Elovaara, kotoisin Kiuruvedeltä Pohjois-Savosta. Iältäni olen 24-vuotias nuori mies.
Valmistuin vuonna 2012 maaseutuyrittäjäksi Peltosalmen maatalousoppilaitoksesta. Heti koulusta päästyäni suoritin asepalveluksen ja maaliskuussa 2013 ryhdyin maanviljelijäksi.
Ajatus itsensä kehittämisestä yleissivistävällä tasolla heräsi 2014-vuoden keväällä, kun tilanne tilallani mahdollisti lähteä talven ajaksi eri paikkakunnalle asumaan. Aluksi pohdin meneväni päivälukion puolelle, mutta 5 vuoden ikäero mahdollisiin koulukavereihin tuntui liian suurelta. Löysin kuitenkin aikuislukion, mikä tuntui itselleni sopivalta vaihtoehdolta.

Ehdottomasti parasta aikuislukiossa oli opettajat, luokkakaverit, uuden oppiminen sekä koulussa vallinnut tunnelma. Haastavinta koulussa käytännönläheisenä ihmisenä oli ymmärtää se ns. näkymätön työ, mitä opiskeleminen on.

Opiskelujen aikana opin tunnistamaan omat vahvuudet ja heikkoudet. Tulevaisuuteni tulee pohjautumaan pääsäännöllisesti maatilani ympärille.