Kuukauden opiskelija: Alisa Kekki

Hei! Olen Alisa, 21-vuotias Savonlinnasta kotoisin oleva aikuislukion opiskelija. Peruskoulun jälkeen valmistuin ammattikoulusta lähihoitajaksi ja olen työskennellyt jo muutaman vuoden ajan kehitysvammaisten parissa hoitotyössä. Aikuislukiossa tähtään ylioppilastutkintoon. Haluan myös samalla hyödyntää mahdollisuutta opiskella minua kiinnostavia asioita. Siksi opiskelen myös esimerkiksi espanjaa! Olen aina rakastanut opiskelua ja uuden oppimista, joten aikuislukion suorittaminen on minulle vähän kuin tavoitteellinen harrastus. Aikuislukio oli minulle luonnollisin vaihtoehto sen joustavuuden vuoksi.

Suoritan lukio-opintoni kokonaan verkossa. Itsenäinen verkko-opiskelu sopii minulle erittäin hyvin, sillä käyn samalla vuorotöissä enkä pystyisi osallistumaan säännöllisesti lähiopetukseen. Nyt pystyn joustavasti suunnittelemaan omaa opiskelutahtiani työvuorojeni mukaan. Verkkokurssit ovat Savonlinnan aikuislukiossa olleet erittäin hyviä ja selkeitä ja opiskelu on ollut helppoa. Minulle ei ole ollut vaikeaa saada kursseja suoritettua, vaikka vieressä ei olekaan ollut opettajaa patistelemassa.

Opiskelua harkitseville haluan sanoa, että opiskelu kannattaa aina! Aikuislukion suorittaminen verkko-opintoina on hyvä vaihtoehto ihmisille, jotka käyvät töissä ja joilla on omaa halua ja motivaatiota opiskella.