Kuukauden opiskelija: Jonna Ryynänen

Olen Jonna Ryynänen ja ammatiltani olen sairaanhoitaja. Olen käynyt aikoinani lukion ja kirjoittanut ylioppilaaksi, mutta huonoilla arvosanoilla. Nuorena en tiennyt, mikä minusta isona tulee enkä osannut panostaa kirjoituksiin. Aikuislukioon läksin syksyllä kertaamaan äidinkieltä ja pitkää matematiikkaa tarkoituksena korottaa arvosanoja. Tulevaisuuden haaveena on vaihtaa alaa ja jatko-opintopaikoissa katsotaan pitkän matematiikan ja äidinkielen arvosanoja hyväksi.

Opiskeluissa parasta on pienet ryhmät, koska koen saavani yksilöllistä opetusta. Opiskelu ei tunnu myöskään raskaalta, koska pystyn keskittymään vain kahteen aineeseen. Haastavinta on ollut saada itsensä lähtemään iltaisin istumaan koulunpenkille, kun muu perhe on jäänyt kotiin illan viettoon. Onneksi kouluiltoja on ollut vain pari kertaa viikossa.