Oppilaitos suljettu

Hallituksen linjauksen mukaisesti keskiviikosta 18.3.2020 alkaen koulujen, oppilaitosten tilat suljetaan ja lähiopetus niissä keskeytetään 13.4.2020 saakka.

Lähiopetuksen sijaan lukiokoulutuksen opetus ja ohjaus järjestetään mahdollisimman laajalti etäopiskeluna, erilaisia digitaalisia oppimisympäristöjä ja ratkaisuja sekä itsenäistä opiskelua hyödyntäen.

Ylioppilastutkinnon kokeet toteutetaan tiivistetyssä aikataulussa 23.3.2020 mennessä, huomioiden terveysviranomaisten määräykset.

Savonlinnan aikuislukio noudattaa näitä määräyksiä. Tällä hetkellä meneillään olevista kursseista opiskelijat saavat tietoa opettajiltaan. Neljännen jakson koeviikko sijoittuu ajallisesti kohtaan, jossa lähiopetus on keskeytetty. Opettajat tiedottavat opetusryhmiään meneillään olevista kursseista ja niiden kurssikokeiden järjestämisestä.

Savonlinnan aikuislukion 5. jakso alkaa siis aikaisintaan tiistaina 14.4. Koulun kotisivuilla tiedotetaan mahdollisista muutoksista ajankohtaan, samaten mahdollisesti muuttuvista opetusjärjestelyistä.

Verkko-opetus jatkuu normaaliin tapaan. Jos haluat osallistua jonkun aineen verkkokurssille, ilmoita siitä suoraan joko kurssin opettajalle tai apulaisrehtorille. Sinut liitetään kurssille ja saat ohjeet, kuinka opiskella.

Viestinnässä suositellaan käyttämään sähköpostia. Koulun henkilökunnan sähköpostiosoitteet ovat muotoa: etunimi.sukunimi@savonlinna.fi

Lisätietoa Savonlinnan aikuislukion apulaisrehtori Jani Repo, puh: 044 4174595 (jani.repo@savonlinna.fi)