Kuukauden opiskelija: Noora Airas

Hei, olen Noora Airas ja ikää minulla on 17 vuotta. Olen kotoisin Savonrannalta ja opiskelen tällä hetkellä ensimmäistä vuotta ammattikoulussa sekä lukiossa.
Suoritan kaksoistutkintoa eli opiskelen ammattikoulussa liiketaloutta ja käyn sen ohella koko lukion oppimäärän.  Aikuislukiossa saan suoritettua kursseja mukavasti jo ensimmäisenä opiskeluvuonnani ja sen myötä niitä jää vähemmän toiselle ja kolmannelle vuodelle. Aikuislukiossa lukiokurssien suorittaminen on helppoa ammattikoulun ohella.
Valitsin aikuislukion opiskelupaikakseni minulle sopivan aikataulun takia: kun olen päivisin ammatikoululla, niin iltaisin minulla on hyvin aikaa opiskella aikuislukion puolella.  Olin myös kuullut aiemmin paljon hyvää aikuislukiossa opiskelusta sekä opiskelun joustavuudesta.
Opiskelussa parasta on uuden oppiminen sekä uusiin ihmisiin tutustuminen. Olen tykännyt myös opiskeluiden joustavuudesta sekä siitä, että aikuislukiossa kursseja suoritetaan iltaisin.
Voin suositella aikuislukiossa opiskelua kaksoistutkintoa suunnitteleville, sillä aikuislukiosta on helppo ottaa kursseja ammattikoulun lisäksi.