Kuukauden opiskelija: Saara Kupiainen

Olen Saara Kupiainen 55- vuotias savonlinnalainen kolmen lapsen isoäiti. Tällä hetkellä työskentelen asiantuntijatehtävissä valtion virastossa, ja työhistoriaani on kuulunut erilaiset toimistotehtävät vuodesta 1981.

Valmistuin alun alkaen merkantiksi vuonna 1980. Halusin kuitenkin päivittää koulutukseni ja kirjoitin ylioppilaaksi 2007 sekä valmistuin tradenomiksi 2010.

Sen jälkeen olen harrastuksena opiskellut kieliä, aluksi venäjää ja nyt sitten ruotsia. Ilmoittauduin aikuislukioon lukemaan ruotsia syksyllä 2016. Ruotsin kielen opiskelu on jäänyt jotenkin vaivaamaan jo kauppakouluajoista lähtien, kun sitä ei tullut silloin opiskeltua. Mielessäni on ollut ajatus ruotsin kielen kirjoittamisesta siitä lähtien, kun en sitä ottanut mukaan ylioppilaskirjoituksiin. Olen nyt aikuislukiossa tarkoituksenani kirjoittaa ruotsi ensi keväänä, joten se oli perusteena opiskelupaikan valinnassa.

Opiskelu aikuislukiossa on mielekästä ja opettaja tosi mukava sekä ymmärtävä. Aikuislukio mahdollistaa opiskelun työn ohessa, mikä on tärkeää työssä oleville.

Ruotsin kielten opiskelua harkitseville suosittelen ruotsin valitsemista. Nyt olen huomannut, että ruotsin kieltä tarvitaan monissa tehtävissä, koska Suomi on kaksikielinen maa.

Saara Kupiainen